آرشیو ماهانه: تیر ۱۳۹۸

علت عفونت پروتز سینه چیست ؟

آیا پروتز سینه عوارض دارد ؟ آیا عوارض آن خطرناک است ؟ در این صورت چه باید کرد ؟ با ما در ادامه همراه باشید تا به این موضوع بپردازیم.

مشاوره قبل از انجام پروتز سینه

توصیه می شود قبل از انجام پروتز سینه مشاوره ای با جراح خود داشته باشید . در این مشاوره انتظارات خود را از جراحی بیان کنید . سایز مورد نظر خود را به جراح خود بگویید. جراح نیز اطلاعاتی درباره نحوه جراحی و عوارض احتمالی آن بیان می کند . نحوه برش و انتخاب سایز مناسب پروتز با توجه به عضلات سینه را به بیمار توضیح می دهد. بیمار در صورتی که قصد بارداری و شیردهی بعد از عمل را دارد باید حتما پزشک خود را در میان بگذارد . زیرا در این صورت جراح برش را در زیر عضلات سینه ایجاد می کند .

عکس عفونت پروتز سینه

پروتز سینه دائمی

پروتز های معمول معمولا ۱۰ تا ۱۵ سال عمر دارند و بعد از این زمان نیاز به تعویض مجدد  دارند. پروتز هایی از نوع سیلکیونی دائمی هستند و در صورتی که تعویض پروتز داشته اید می توانید بعد از بهبود اسکار ( حدود ۴ تا ۶ هفته ) برای جراحی اقدام کنید .

برای مشاوره و تعیین وقت قبلی  با دکتر احمدرضا نصیری فلوشیپ جراحی سرطان سینه  شماره تماس : ۲۶۶۵۵۸۴۳ تماس بگیرد . یا به آدرس پیج اینستاگرام دکتر احمدرضا نصیری مراجعه کنید .

عوارض بعد از پروتز سینه

1. عفونت بعد از پروتز سینه

میزان عفونت بعد از پروتز سینه ۴% تا ۱% گزارش شده است . بیمار با علائمی مانند درد ، تورم ، قرمزی و تب بعد از پروتز به پزشک خود مراجعه می کند. مهم است که جراح بین سلولیت و عفونت عمقی افتراق قائل شود . در مواردی که سلولیت تشخیص داده شود با داروهای آنتی بیوتیک و مراقبت از زخم کنترل می شود. ولی در مواردی که عفونت تشخیص داده شود نیاز به برداشتن پروتز با جراحی می باشد . جراحی مجدد با یک دوره تاخیری انجام می شود. فاصله بین جراحی اول و جراحی مجدد باید حداقل سه ماه فاصله باشد .

1. درد بعد از پروتز سینه

یکی از نگرانی های بیماران احساس درد شدید بعد از جراحی است . درد بعد از هر جراحی به دلیل ایجاد برش ها طبیعی است . میزان درد به مقدار بریده شدن ماهیچه های سینه و آستانه درد افراد بستگی دارد . این درد تا ۵ روز بعد از جراحی وجود دارد که با مصرف داروهای مسکن بهبود پیدا می کند.

1. تورم بعد از پروتز سینه

یکی از دیگر عوارضی که ممکن است بعد از جراحی ایجاد شود ، تورم محل جراحی می باشد که معمولا ۲ الی ۳ هفته بعد از جراحی ادامه دارد که جای نگرانی نیست و به تدریج برطرف می شود.

1. مصنوعی بودن حالت سینه

یکی از شایع ترین مسائلی که بیماران بعد از جراحی بیان می کنند اینست که حالت سینه آنها مصنوعی است یعنی سینه خیلی بالاتر از حد طبیعی قرار گرفته . این مسئله نیز طبیعی است و جای نگرانی نیست.

مراقبت های بعد از لیفت سینه

می دانستید یکی از پرطرفدارترین جراحی های زیبایی در بین خانم ها لیفت سینه می باشد ؟ این جراحی چگونه انجام می شود و چند روز بعد از عمل باید استراحت کرد ؟ در ادامه با ما همراه باشید تا به این موضوع بپردازیم.

لیفت سینه چیست ؟

بعد از  زایمان و شیردهی خانم ها دچار سینه های افتاده می شوند . ولی ممکن است دختری بدون زایمان و شیردهی افتادگی سینه پیدا کند . در این موارد از جراحی لیفت پوست سینه استفاده می شود . در این جراحی برش در سینه زده می شود و پوست سینه بالا کشیده می شود . همچنین نوک سینه جا به جا می شود . در تکنیک های جدید تنها یک برش در نوک و هاله زده می شود .

مراقبت-های-بعد-از-لیفت-سینه

بستن سوتین بعد از لیفت سینه

برای ثابت ماندن فرم سینه بعد از جراحی از سوتین طبی استفاده کنید . این سوتین را به صورت شبانه روز تا هفته ششم استفاده کنید . یادتان باشد هیچ گونه فشاری به سینه ها وارد نکنید . حرکت دادن بازوها و بلند کردن اجسام سنگین از این موارد می باشد .

مراقبت های بعد از لیفت سینه

• بعد از ۲ روز از گذشت جراحی می توانید استحمام کنید .
  • وضعیت خوابیدن رو به پشت بوده و سر خود را بالاتر از حد معمول قرار دهید . بهتر است دو بالش برای زیر سر خود قرار دهید .
  • در صورتی که لوله ای به سینه های شما برای تخلیه خون و مایع وصل است ۲ روز بعد از خارج کردن لوله ها استحمام کنید .
  • حتما با یک همراه استحمام کنید .
  • از وان و استخر به مدت ۶ هفته خودداری کنید .
  • از دستکاری کردن بی مورد زخم خود خودداری کنید فقط آن را از لحاظ بروز عفونت بررسی کنید و در صورتی که چسب استریل قرار گرفته است تا زمان افتادن آن دستکای نکنید .
  • تا ۶ هفته از سوتین طبی به صورت مداوم استفاده کنید . در این مدت از سوتین های معمولی به هیچ عوان استفاده نکنید.
  • تا یکسال نمی توانید از سولار و آفتاب استفاده کنید.
  • در صورتی که احساس خشکی در پوست سینه کردید می توانید از کرم مرطوب کننده استفاده کنید اما حواستان باشد محل جراحی و زخم باید خشک باشد .
  • تا دو هفته از کشیدن سیگار و هرگونه دخانیات خودداری کنید .

چه زمان می توان نتیجه جراحی را مشاهده کرد ؟

برای مشاهده نتایج واقعی لیفت سینه نیاز به حداقل ۳ ماه انتظار می باشد . در برخی موارد ممکن است تا ۶ ماه طول بکشد تا نتیجه واقعی جراحی را مشاهده کنید .

.