آرشیو ماهانه: اردیبهشت ۱۳۹۸

چطور بهترین سایز پروتز سینه را انتخاب کنیم ؟

پروتز سینه در خانم هایی استفاده می شود که از کوچک بودن سینه های خود رنج می برند و اندازه مناسبی ندارد . حال پروتز باید از چه جنسی باشد و بهترین سایز برای سینه ما کدام نوع پروتز است ؟ در ادامه با ما همراه باشید .

بهترین مارک پروتز سینه

دکتر احمد رضا نصیری فلوشیپ جراحی سرطان پستان می گوید : ما معمولا پروتز های گرد استفاده می کنیم . مارک این پروتز منتور می باشد .

جنس پروتز سینه

در سالهای اخیر پروتز ها از جنس سیلکونی طبی می باشد که مورد تایید  FDAو CE امریکا و اروپا می باشند و بدون گرفتن مجوز این پروتز ها وارد بازار نمی شوند.

چطور بهترین سایز پروتز سینه را انتخاب کنیم ؟

در عمل پروتز سینه کجا برش انجام می شود ؟

پروتز با یک برش کوچک در زیر سینه یا داخل آن قرار می گیرد . شایع ترین برش ها ، برش دور سینه یا زیر آن می باشد . برش دور سینه برای افرادی است که سینه های کوچکی دارد ولی به همراه آن افتادگی یا پوست سینه هم دارد. مثلا خانمی که زایمان داشته و ترک های پوستی نیز به همراه افتادگی پوست سینه دارد . ولی بیمارانی که افتادگی یا شلی پوست در سینه ندارند فقط اندازه سینه کوچک است از برش زیر سینه استفاده می شود.برای کسب اطلاعات بیشتر روی ادامه مطلب کلیک کنید .

آیا پروتز سینه عمل دشواری است ؟

مدت زمان جراحی کمتر از یک ساعت است و معمولا بعد از جراحی فرد مرخص می شود  . نتیجه این جراحی عالی برای بیماران می باشد .

برای مشاوره و تعیین وقت قبلی  با دکتر احمدرضا نصیری فلوشیپ جراحی سرطان سینه  شماره تماس : ۲۶۶۵۵۸۴۳ تماس بگیرد . یا به آدرس پیج اینستاگرام دکتر احمدرضا نصیری مراجعه کنید .

آیا پروتز سینه درد دارد ؟

این جراحی معمولا دردی برای بیمار ندارد تنها بعد از جراحی درد خفیفی احساس می کند .

تجربه پروتز سینه

صحبت های یکی از بیمارانی که توسط دکتر نصیری فلوشیپ جراحی سرطان پستان ، پروتز سینه انجام داده و بعد از ۲ هفته به دکتر برای معاینه مراجعه کرده است :

بهترین سایز پروتز سینه

اینکه چه شکل و اندازه ای برای سینه ها انتخاب می شود طبق تعاملی است که بین بیمار و پزشک انجام می شود . اینکه چه پروتزی برای چه بیماری مناسب است در اثر بررسی مشکلات بیمار ، شکل سینه ، وضعیت پوست و افتادگی سینه و خواسته بیمار تعیین می شود . در صورتی که بیمار سایز بیش از حد بزرگ انتخاب کند پزشک سینه بیمار را بررسی می کند در صورتی که عضله سینه بیمار ضعیف باشد به بیمار پیشنهاد نمی کند . این کار ممکن است باعث بزرگتر شدن سینه ها شد ولی بعد از مدت زمانی عضلات سینه وزن پروتز را نمی توانند تحمل کنند در نتیجه پروتز جا به جا شده و عوارضی برای بیمار به همراه دارد که نیاز به تعویض و جراحی مجدد دارد .

آیا پروتز سینه با بارداری و شیردهی تداخل دارد ؟

از آنجائیکه پروتزها در خارج از نسج سینه قرار می گیرند . به طور کلی پروتز ها در دو ناحیه می توانند قرار گیرند : در زیر عضله یا روی عضله سینه . اینکه در کدام قسمت بهتر است قرار گیرند به شرایط بیمار بستگی دارد .

عوارض پروتز سینه

احتمال ایجاد عوارض خطرناک نزدیک به صفر می باشد .برای کسب اطلاعات بیشتر روی ادامه مطلب کلیک کنید .

پروتز سینه چه عوارضی دارد ؟

آیا پروتز سینه خطرناک است ؟ آیا منجر به سرطان سینه می شود ؟ بعد از پروتز ممکن است عفونت ایجاد شود ؟ علت سفت شدن پروتز بعد از جراحی چیست؟ در ادامه به طور مفصل به آن می پردازیم .

علت شیوع پروتز سینه در سالهای اخیر

مهم ترین علت استقبال افراد از جراحی زیبایی سینه کاهش بافت های بدن بخصوص بافت چربی است که به علت ژنتیک ، ورزش ، بیماری ایجاد می شود . حتی جالب است بدایند به مرور زمان بافت های استخوانی نیز دچار کاهش سایز می شود . با برگرداندن حجم از دست رفته می توان زیبایی و جوانی را به فرد بازگرداند . همچنین پیشرفت هایی که در زمینه جراحی زیبایی صورت گرفته میزان عوارض و اسکار ناشی از عمل را به حداقل رسانده است.

عکس-عوارض-پروتز-سینه

عوارض پروتز سینه

عفونت بعد از پروتز سینه

احتمال ایجاد عفونت بعد از پروتز سینه بین نه تا هفت دهم گزارش شده است . در صورتی که علائمی به شرح ذیل داشتید حتما به جراح خود اطلاع دهید :

• احساس درد شدید
  • تورم و قرمز شدن پوست سینه
  • تب

البته مهم است بین سلولیت و عفونت افتراق داده شود . در صورتی که سلولیت باشد دارویی خوراکی و آنتی بیوتیک تجویز می شود و زخم کنترل می شود ولی در مواردی که عفونت ها عمقی و شدید باشد نیاز به خارج کردن پروتز با جراحی می باشد . بعد از یک دوره تاخیری عمل مجدد انجام می شود و بسیاری از پزشکان اتفاق نظر دارند که مدت زمان جراحی دوم سه ماه باشد .

برای مشاوره و تعیین وقت قبلی  با دکتر احمدرضا نصیری فلوشیپ جراحی سرطان پستان  شماره تماس : ۲۶۶۵۵۸۴۳ تماس بگیرد . یا به آدرس پیج اینستاگرام دکتر احمدرضا نصیری مراجعه کنید .

علت جا به جا شدن پروتز سینه بعد از جراحی

یکی از مسائلی که ممکن است برای افراد بعد از جراحی پیش آید جابه جایی پروتز است . علت آن انتخاب نامناسب سایز پروتز سینه است . فردی که بافت ضعیفی در سینه دارد نباید پروتزی انتخاب کند که بزرگتر از حدی که که بافت سینه نمی تواند آن را تحمل کند . علت دیگر جا به جایی پروتز ممکن است به دلیل آزاد کردن بیش از حد بافت در حین عمل می باشد . در این موارد نیاز به عمل مجدد می باشد . وقتی جا به جایی پروتز به سمت داخل باشد ، امکان چسبیدن پروتز به هم وجود دارد که به این عارضه سیمماستیا می گویند . برای رفع این مشکل عمل مجدد نیاز می باشد که معمولا سخت و پیچیده است .

آیا پروتز سینه منجر به سرطان می شود ؟

از گذشته تاکنون مطالعاتی بر روی ساختار پروتز و واکنش های بدن در برابرآن انجام شده است تا عوارض آن کنترل شود . واکنش هایی از قبیل چسبندگی ، عفونت که امروزه با جنس های مرغوب پروتز کاهش یافته است . در تحقیقاتی که انجام شده احتمال سرطان یا بیماری خاصی بعد از پروتز گزارش نشده است . تنها نوعی بیماری هم بندی در عروق دارای پروتز سینه کمی بیشتر بوده است که در بررسی های بیشتر مشخص شد که این بیماری نیز با پروتز سینه افزایش نمی یابد .

صحبت های دکتر احمدرضا نصیری فوشیپ جراحی سرطان پستان در درباره شایع ترین مسائل پروتز سینه بشنوید:

نتیجه :

عوارض پروتزسینه به نحوه جراحی توسط جراح بستگی دارد . زیرا اگر سایز پروتز متناسب با بافت سینه انتخاب شود و در محل مناسب قرار گیرد عوارضی برای فرد به همراه ندارد . بنابراین حتما در انتخاب جراح خود دقت کنید و درباره تجارب و تخصص او تحقیق کنید .

چرا سرطان سینه می گیریم ؟

اجتناب از عوامل خطرساز و افزایش عوامل محافظ به پیشگیری از سرطان کمک می کند . عواملی از جمله سیگار ، اضافه وزن ، انجام تمرینات ورزشی و کاهش وزن به پیشگیری از سرطان های معینی کمک می کند . افزایش عوامل محافظ مثل ترک سیگار ، برنامه غذایی سالم و ورزش هم گاهی از برخی سرطان ها پیشگیری می کند .

عوامل خطر سرطان سینه

برخی از عواملی که خطر ابتلا به سرطان پستان را افزایش می دهند :

استروژن ( درون زا )

استروژن هورمونی است که بدن آن را می سازد. این هورمون به رشد و نگهداری ویژگی های جنبی زنانه بدن کمک می کند . در معرض استروژن بودن برای مدت زمان طولانی موجب افزایش خطر ابتلا به سرطان پستان می شود . سطح استروژن در سال هایی که یک زن قاعده می شود، در بالاترین میزان است و شاید به این دلایل در معرض استروژن بیش از حد قرار می گیرد :

1. پریود زود هنگام

شروع دوران قاعدگی در سنین یازده سالگی یا زودتر تعداد سالهایی را که بافت پستان در معرض استروژن است افزایش می دهد .

برای مشاوره و تعیین وقت قبلی  با دکتر احمدرضا نصیری با شماره تماس : ۲۶۶۵۵۸۴۳

تماس بگیرد . یا به آدرس پیج اینستاگرام دکتر احمدرضا نصیری مراجعه کنید .

1. یائسگی دیرهنگام

هرچه زن سال های بیشتری قاعده شود ، بافت پستانن او مدت زمان بیشتری در معرض استروژن قرار می گیرد .

1. بارداری دیرهنگام یا باردار نشدن

از آنجا که سطح استروژن در دوران بارداری کاهش می یابد ، بافت پستان در زنانی که پس از سی و پنج سالگی برای اولین بار باردار می شوند یا کسانی که هرگز باردار نمی شوند بیشتر در معرض استروژن قرار می گیرد .

علت-سرطان-سینه

هورمون درمانی جایگزین

به هورمون هایی که خارج از بدن ، در آزمایشگاه می سازند ، هورمون های برون زا می گویند و استروژن و پروژستین و یا هر دو را ممکن است یه جای استروژنی که دیگر تخمدان های زنان یائسه تولید نمی کنند و یا برای زنانی که تخمدان های آن ها را برداشته اند ، تجویز کنند . به این درمان هورمون درمانی جایگزین hrt و یا هورمون درمانی ht می گویند .

قرار گرفتن در معرض پرتو

پرتودرمانی قفسه سینه جهت درمان برخی سرطان ها ، پس از گذشت دو سال از شروع درمان و تا پایان زندگی ، خطر ابتلا به سرطان پستان را افزایش می دهد. خطر ابتلا به سرطان پستان به میزان پرتودرمانی و سن بیمار بستگی دارد . چنانچه پرتودرمانی در دوران بلوغ انجام شود ، خطر ابتلا به این سرطان در بیشتریت سطح خواهد بود . مثلا پرتودرمانی برای درمان بیماری هوچکین تا سن شانزده سالگی به ویژه پرتودرمانی گردن و قفسه سینه خطر ابتلا به سرطان پستان را افزایش می دهد . به نظر نمی رسد پرتودرمانی جهت درمان سرطان در یک پستان ، موجب افزایش خطر ابتلا به سرطان در پستان دیگر شود . قرار گرفتن در معرض پرتو ، هنگام تهیه عکس قفسه سینه با اشعه ایکس خطر ابتلا را در زنانی که در نتیجه تغییرات وراثتی در ژن های Brca یک و Brca دو در معرض ابتلا به این سرطان هستند . به ویژه اگر در سنین قبل از بیست سالگی در معرض اشعه ایکس قرار گرفته باشند .

چاقی

چاقی خطر ابتلا به سرطان پستان را در زنان یائسه ای که هورمون درمانی نشده اند ، افزایش می دهد .

الکل

مصرف الکل خطر ابتلا به سرطان پستان را افزایش می دهد . هر چه میزان الکل مصرفی بیشتر باشد ، میزان خطر ابتلا افزایش می یابد .