آرشیو ماهانه: دی ۱۳۹۷

پروتز باسن

یکی از عمل های زیبایی که در چند سال اخیر بسیار پرطرفدار شده ، فرم دهی و پروتز باسن می باشد که به منظور بزرگ کردن باسن انجام می شود . داشتن یک باسن نسبتا بزرگ و خوش فرم برای اکثر افراد بسیار مناسب می باشد . در این مطلب در زمینه انواع روش های فرم دهی باسن توضیح داده می شود .

انواع روش های فرم دهی باسن

فرم دهی باسن با روش های مختلفی امکان پذیر می باشد .از جمله :

ورزش

یکی از روش های مناسب و بدون هیچ عوارضی ، انجام ورزش به منظور فرم دهی باسن است . اما این کار نیاز به تمرین و صبر و حوصله بسیار دارد .

تزریق چربی به باسن

برخی افراد به دلیل ترس تیغ جراحی  ، از تزرق چربی می توان برای بزرگ کردن و فرم دهی باسن استفاده نمود . در این روش چربی از سایر نقاط بدن همچون شکم و پهلو خالرج شده و به باسن تزریق می شود . این چربی همانند سایر چربی های بدن ممکن است در اثر فعالیت های بدن و لاغر شدن از حجم آن کاسته شود .

تزریق ژل به باسن

یکی از متداولترین سوالات کاربران در زمینه تزریق ژل به باسن می باشد . شایان ذکر است که هزینه تزریق ژل به باسن بسیار بالا می باشد و همچنین این روش کوتاه مدت است و بعد از ۶ ماه باید مجدد تکرار شود ، به همین علت انجام این کار به هیچ عنوان توصیه نمی شود .

پروتز باسن

پروتز باسن همانند پروتز سینه از یک پوسته سیلیکونی تشکیل شده است که جنس سخت ولی انعطاف پذیر می باشد . این پروتز ها به شیوه ای طراحی شده اند که از طریق آن ها بتوان ظاهر طبیعی باسن حفظ شود . این پروتز برای پر کردن حجم قسمت فوقانی باسن استفاده می شود .

اندازه پروتز های باسن با یکدیگر متفاوت می باشد و برای هر یک از مراجعه کنندگان ممکن است فرم متفاوتی استفاده شود . این پروتز ها در قسمتی قرار می گیرند که به اعصاب و قسمت های استخواندر باسن آسیبی وارد نشود .

مدت زمان جراحی پروتز باسن

به طور کلی می توان گفت مدت زمان انجام این جراحی حدود ۲ ساعت می باشد ولی ممکن است کمتر و یا بیشتر نیز شود .

کاندید پروتز باسن

در ابتدا باید ذکر نمود که مراجعه کننده باید انتظارات واقع بینانه ای از پروتز باسن خود داشته باشد ، افرادی که از فرم باسن خود ناراضی هستند با مراجعه به یک جاح می توانند مشاوره لازم جهت این جراحی را دریافت نمایند . این جراحی باعث افزایش اعتماد بنفس در برخی افراد می باشند . تنها نکته حائز اهمیت آن است که فرد شرایط جسمانی سالمی داشته باشد .

مراحل پروتز باسن

این جراحی با بیهوشی عمومی صورت می گیرد . در طی جراحی بیمار بر روی شکم دراز می کشد . جراح برش های لازم را در ناحیه باسن و درقسمت های مشخصی انجام می دهد و سپس پروتز را در قسمت میانی باسن قرار می دهند تا کمترین فشار هنگام حرکت و یا نشستن بر این قسمت وارد شود .

حدود دو ساعت بعد از جراحی درصورت مساعد بودن شرایط ، بیمار می تواند مرخص شود .

نکات مهم قبل از پروتز باسن

حدود ۸ ساعت قبل از جراحی ناشتا باشید .

درصورت مصرف هرگونه دارو با پزشک خود مشورت کنید .

استعمال دخانیات از دو هفته قبل از جراحی ممنوع است .

بهتر است حدود یک ماه قبل از جراحی از مشروبات الکلی استفاده نکنید .

نکات مهم بعد از پروتز باسن

هرگونه عمل جراحی برای به منظور دریافت نتیجه مناسب ، باید نکات مهمی که توسط جراح اطلاع داده می شود را به خوبی رعایت کنید . این اطلاعات در رابطه با هر پزشک متفاوت است . از جمله این مراقبت ها شامل :

روز جراحی استراحت مطلق داشته باشید .

به مدت دو هفته هیچگونه فشاری به نواحی جراحی شده وارد نشود .

از گن مخصوص برای فرم دهی بهتر استفاده کنید .

طیق دستور پزشک از آنتی بیوتیک به منظور پیشگیری از عفونت استفاده کنید .

استحمام دو روز بعد از جراحی می باشد .

از محل جراحی به خوبی مراقبت کنید .

دوره نقاهت بعد از پروتز باسن

دوره نقاهت بعد از جراحی پروتز باسن ممکن است بین ۴ تا ۶ هفته به طول انجامد  ، بهتر است تا ۲ ماه از فعالیت های سنگین به شدت خودداری نمایید .

علائم سرطان سینه در زنان

با رشد روز افزون سرطان سینه در بین  بانوان ، بهترین روش برای کنترل و پیشگیری از سرطان سینه ، شناخت علائم آن می باشد . با وجود آماد بدست آمده که از هر ۸ زن حداقل یک نفر به بیماری سرطان سینه مبتلا می شود بهتر است با علائم سرطان سینه در زنان آشنا شوید .

سرطان سینه

برخلاف تصورات افراد که بیشتر مبتلایان به سرطان سینه به دلیل مشکلات ارثی به این بیماری مبتلا هستند باید توجه داشت که بالای ۸۵ درصد از مبتلایان به دلایلی غیر از سابقه خانوادگی دچار این بیماری شده اند .

این بیماری اصولا دارای علائم مشخصی می باشد ولی تشخیص قطعی آن تنها توسط یک پزشک متخصص صورت می گیرد .

• وجود توده در سینه و یا زیر بغل
  • افزایش ضخامت پوست در سینه
  • فرورفتگی نوک سینه
  • تغییر شکل و اندازه سینه
  • خارج شدن مایع شفاف از سینه
  • تغییر رنگ سینه ها
  • وجود برآمدگی های غیر طبیعی در سینه

بهتر از با مشاهده هر یک از علائم ذکر شده به یک پزشک مجرب و ماهر مراجعه کرده تا با بررسی های دقیق به تشخیص بیماری شما بپردازد .

علل ایجاد سرطان سینه

علل این بیماری به طور کلی هنوز مشخص نشده اما برخی از موارد ممکن است تاثیر گذار باشد . از جمله :

افزایش  سن

با افزایش سن خطر ابتلا به این بیماری بسیار افزایش می یابد .

ژنتیک

یکی از دلایل شایع در ابتلا به سرطان سینه می توان مشکلات ارثی باشد ، به طوریکه یکی از افراد نزدیک خانواده شما به این بیماری مبتلا باشد ، احتمال ابتلا در شما افزایش می یابد .

سابقه سرطان سینه

افرادی که قبلا به این بیماری مبتلا شده اند نیز بیشتر از سایر افراد در معرض سرطان سینه قرار دارند .

بافت پستان متراکم

احتمال ابتلا به سرطان سینه در بانوانی که بافت سینه آن ها متراکم است ، بیشتر می باشد .

وزن بدن

افزایش وزن به ویژه بعد از یائسگی احتمال ابتلا به سرطان سینه را بالا می برد .و

مصرف الکل

یکی از موارد تاثیر گذار در ابتلا به سرطان سینه ، مصرف الکل می باشد . طبق تحقیقات صورت گرفته ، زنانی که روزانه بالای ۳ نوشیدنی مصرف می کنند یک و نیم برابر بیشتر ازسایر بانوان به سرطان سینه مبتلا می شوند .

قرار گرفتن در معرض تابش اشعه

تاپس پرتو ممکن است باعث افزایش ابتلا به سرطان سینه شود .

هورمون درمانی

مصرف دارو های هورمونی مانند قرص ضد بارداری خطر ابتلا به سرطان سینه را افزایش می دهد .

تاثیر آلودگی هوا در سرطان سینه

طبق تحقیقاتی که به تازگی انجام شده آلودگی هوا ممکن است باعث تراکم در بافت سینه شود .

سرطان سینه در مردان

سرطان پستان در آقایان

یک باور غلط در بین افراد این است که سرطان سینه مخصوص بانوان بوده و هیچ مردی به آن مبتلا نمی شود . اما انواع سرطان پستان درمردان چیست ؟ آیا روش درمان سرطان سینه مردان با زنان متفاوت است ؟ با ادامه مطلب همراه باشید …

انواع سرطان پستان در مردان

کارسینوم ارتشاحی مجاری شیری

یکی از متداول ترین سرطان سنیه در مردان می باشد .

کارسینوم درجا مجاری شیری

در این نوع سرطان سینه که به سرطان سنیه داخل مجرا نیز شناخته شده باعث ایجاد سلول های غیر طبیعی در در جدار مجرا می شود .

سرطان التهابی پستان

در این نوع از سرطان سینه ، سینه ها قرمز و به حالت متورم تبدیل می شوند . همچنین ممکن تسن سینه ها حالت گرمی داشته باشند .

بیماری پاژه نوک پستان

این تومور ها از مجاری که نزدیک سینه ها قرار دارد ، تا نوک سینه ها رشد می نماید .

کارسینوم لوبولار درجا

این نوع سرطان سینه غالبا در بانوان دیده شده و در مردان تا کنون مشاهده نشده است ، باعث ایجاد سلول های غیر طبیعی در بخشی از سینه ها می شود .

تشخیص سرطان سینه در مردان

مردانی که به سرطان سینه مبتلا می باشند ممکن است توده و یا علائمی در آن ها شکل گیرد .  از سونوگرافی سینه  ، نمونه برداری ، آزمایش استروژن و پروژسترون وبه منظور بررسی و تشخیص سرطان سینه در مردان استفاده نمود .

درمان سرطان سینه در مردان

با توجه به وضعیت بیمار ممکن است مراحل درمان سرطان سینه در مردان متفاوت باشد . از جمله روش های مورد استفاده در درمان سرطان سینه می توان به موارد زیر اشاره نمود :

شیمی درمانی

یکی از روش های درمانی استفاده از شیمی درمانی می باشد . این روش همراه با دارو درمانی انجام می شود که منجر به کشتن و یا متوقف نمودن رشد سلول های سرطانی می شود .

هورمون‌ درمانی

یکی از روش های درمان سرطان ، هورمون درمانی می باشد . در این روش هورمون ها یا از بین رفته و یا مسدود می شوند . این کار باعث توقف در رشد سلول های سرطانی می شود .

پرتودرمانی

در این روش درمانی ، پرتوهای برای از بین برد رشد سلول های سرطانیاستفاده می شود . پرتودرمانی به دو صورت خارجی که با دستگاهی از خارج بدن تابیدهمی شود و نوع دوم پرتودرمانی داخلی می باشد که در آن با استفاده از موادرادیواکتیو که در سوزون ها وجود دارد وارد بدن می شود .

انتخاب نوع مناسب به نظر پزشک معالج شما بستگی دارد .

عمل پروتز سینه

با افزایش روز افزون متقاضیان جراحی پروتز سینه ، سوالات متداولی در این زمینه ممکن است رخ دهد ، در این مطلب برخی از نکات مهم در زمینه عمل پروتز سینه مورد بررسی واقع می شود .

پروتز سینه

یکی از جراحی های زیبایی در زنان است که می تواند منجر به افزایش حجم در سینه بانوان شود .

جنس پروتز سینه

بهترین نوع پروتز در حال حاضر پروتز ها سیلیکونی می باشد که در داخل آن ها ژل های محافط داری قرار دارد که در بافت سینه و یا زیر عضله سینه قرار می دهند .

کاندیدای جراحی پروتز سینه

• افرادی که سینه های شل و افتاده دارند

• کسانی که سینه های بسیار کوچکی دارند با این جراحی می توانند اندازه پروتز سینه را تغییر دهند .

• افرادی که عدم تقارن در سینه های خود دارند .

• کسانی که به دلیل سررطان سینه تمام و یا بخشی از سینه خود را برداشته می توانند با این روش بازسازی سینه انجام دهند .

زمان جراحی پروتز سینه

این جراحی بدر مدت یک ساعت الی یک ساعت و نیم ممکن است طول بکشد و بیمار حدود ۶ الی ۷ ساعت در کیلینک بستری می شود .

برش های پروتز سینه

برش های پروتز سینه ممکن است دور هاله سینه زیر پستان و یا زیر بغل انجام شود انتخاب محل مناسب برای پروتز سینه با نظر پزشک صورت می گیرد .

دوره نقاهت بعد از پروتز سینه

بعد از انجام جراحی پروتز سینه بیمار حدود یک هفته نیاز به استراحت در منزل دارد . همچنین دو الی چهار هفته از انجام فعالی های سنگین باید خودداری نماید  . حدود یک ماه بعد از جراحی بعد از معاینه و تشخیص پزشک می تواند به انجام ورزش بپردازد .

پروتز سینه و شیردهی

انجام جراحی زیبایی پروتز سینه هیچگونه مانعی برای شیردهی نمی باشد و بانوانی که پروتز سینه انجام داده اند می توانند به راحتی بعد از بارداری به نوزادان خود شیردهند .  تنها ممکن است کمی پوست افتادگی پیدا کند .

پروتز سینه و بارداری

عمل پروتز اگر توسط یک متخصص ماهر صورت گیرد هیچگونه مشکلی برای دوران بارداری ایجاد نمی کند .

پارگی پروتز سینه

یکی از متداول ترین نگرانی های مراجعه کنندگان در زمینه پارگی پروتز سینه می باشد ، جنس پروتز سینه ها به گونه ای می باشد که با فشار های وارد شده هیچگونه آسیب و پارگی به همراه نخواهد داشت مگر آنکه صدمه ای وارد شود که منجر به شکستگی قفسه سینه شود .

در ویدئو زیر صحبت های بیمار یک ماه بعد از جراحی پروتز سینه را مشاهده نمایید .

پروتز سینه واحتمال ابتلا به سرطان

با تحقیقات صورت گرفته تا کنون هیچ گونه مشکلی منبی بر ایجاد سرطان سینه به علت عمل پروتز سینه مشاهده نشده است .

ترکیدن پروتز سینه در هواپیما

یک ویدئو چندی پیش در بین فضاهای مجازی منتشر شد مبنی بر فیلم ترکیدن پروتز سینه در هواپیما ، اما این ویدئو ساختگی بوده . یکی از شرکت های هواپیمایی به علت مرخصی بسیاری که بین کارمندان آن ها برای انجام جراحی پروتز سینه انجام می شد اقدام به ساخت و انتشار آن ویدئو نموده اند که هیچ منبع علمی ندارد .

هزینه پروتز سینه

هزینه پروتز سینه با توجه به نوع پروتز سینه ، هزینه پزشک و متخصص بیهوشی ممکن است متغییر باشد . شایان ذکر است که تعرفه پروتز سینه در سال ۹۶ با تعرفه سال جدید متفاوت می باشد . برای اطلاعات بیشتر با مطب دکتر نصیری تماس حاصل نمایید .