آرشیو روزانه: اکتبر 8, 2018

بازسازی سینه بعد از تخلیه سینه

سرطان سینه یکی از رایج ترین سرطان در  میان بانوان می باشد . در مراحل سینه ممکن است نیاز به تخلیه سینه گردد . بازسازی سینه بعد از تخلیه سینه یکی از جراحی های مورد توجه بانوان می باشد …

بازسازی سینه بعد از تخلیه سینه

بازسازی سینه بعد از برداشتن سینه

یکی از متداول ترین سوالات در زمینه جراحی بعد از ماستکتومی امکان بازسازی در سینه وجود دارد و یا خیر ؟ در صورتی که درمان کامل تمام شده باشد ، بازسازی سینه مدتی بعد از جراحی ماستکتومی امکان پذیر می باشد .

زمان مناسب برای بازسازی سینه بعد از تخلیه سینه

اگر جراحی تخلیه سینه به دلیل جلوگیری از ابتلا به سرطان سینه صورت بگیرد در نتیجه بهتر است با جراحی تخلیه سینه ، بازسازی سینه انجام شود .

در برخی از مواقع بیمار درچار سرطان سینه می باشد ، جراح سینه با توجه به شرایط بیمار در هنگام تخلیه سینه ، جراحی بازسازی سینه را نیز انجام می دهد .

در برخی از مواقع نیز ممکن است پزشک بعد از تخلیه سینه ، کمی جراحی بازسازی سینه را به تاخیر انداخته و بعد از اتمام کامل مراحل درمان این جراحی را انجام دهد .

مراقبت های بعد از ماستکتومی

بعد از پایان جراحی، موارد حیاتی مانند ضربان قلب، فشار خون و میزان درد بررسی خواهد شد. طول دوره نقاهت در هر فردی متفاوت است و به عواملی مانند شرایط جسمانی فرد و نوع جراحی بستگی دارد. التهاب، کبودی و درد بعد از جراحی کاملا طبیعی است و جای نگرانی وجود ندارد.

برخی اقدامات و مراقبت های بعد از ماستکتومی عبارت است از:

• استراحت در منزل
  • مصرف داروهای مسکن جهت تسکین درد
  • تمیز نگه داشتن زخم و بخیه ها
  • نوشیدن آب و مایعات، و غذاهای حاوی فیبر جهت پیشگیری از بروز یبوست

انجام مداوم معاینات بالینی و ماموگرافی ، در تشخیص اولیه سرطان سینه و درمان بسیار موثر می باشد.

در کنار ماستکتومی، رادیوتراپی و شیمی درمانی سرطان سینه نیز نیاز می باشد.

برخی خدمات دکتر نصیری

دریافت مشاوره از دکتر نصیری با شماره 22559024 تماس حاصل نمایید .