آرشیو روزانه: مارس 7, 2018

عفونت پستان

عفونت پستان ، معمولا در میان بانوان شیرده رایج می باشد ، زیرا باکتریها در زمان شیردهی از راه دهان نوزاد به پستان منتقل می گردند ، در نتیجه این بیماری بیشتر در میان بانوان غیرشیرده خیلی رایج نمی باشد .

عفونت پستان در اغلب موارد با درد و تورم همراه است که سبب بافت چربی را معمولا تحت تاثیر قرار می دهد .

عفونت پستان

عوامل عفونت باکتریال

بهتر است بدانید که باکتری استافیلوکوکوس اورئوس در اغلب موارد سبب عفونت پستان می گردد .

آغاز عفونت پستان معمولا از بسته شدن مجرای شیر می باشد که در این مواقع شیر برگشت داده می شود، در این مواقع ممکن است شقاق نوک پستان ایجاد شود .

بر روی پوست به طور طبیعی این باکتری وجود دارد ، اما در حالت عادی این باکتری سبب عفونت نمی گردد اما اگر به بخش های پستان نفوذ نماید سبب درد و ایجاد شدن تورم می گردد.

عفونت قارچی

این عفونت بسیار کم بروز می کند ، از راه دهان نوزاد در زمان شیردهی به پستان وارد می گردد و با ایجاد شدن آبسه در هاله پستان ظاهر می گردد ، در برخی از مواقع پزشک داروی ضد قارچ را تجویز می نماید ، اما در برخی از مواقع نیاز به درناژ آبسه و یا انجام ماستکتومی پارشیل جهت از بین بردن کامل عفونت می باشد .

علائم عفونت پستان

در برخی از مواقع با خارش شدید و ناگهانی این بیماری شروع می گردد.

• بزرگ شدن غدد لنفاوی زیر بغل
  • حساسیت به لمس
  • بزرگی یکی از پستان ها
  • درد و سوزش در زمان شیردهی
  • قرمزی پوست پستان
  • تب ولرز

و..

تشخیص عفونت پستان

بررسی و معاینه بالینی سبب تشخیص زودهنگام این بیماری می شود ، اگر در شخص آبسه ایجاد گردد پزشک درناژ جراحی و تخلیه پستان را انجام می دهد .

برخی موارد دیگر نظیر نمونه برداری و ماموگرافی کمک شایانی به تشخیص سرطان پستان می نماید .

درمان عفونت پستان

پزشک معمولا در این مواقع به بیمار توصیه می کند که 10 تا 14 روز آنتی بیوتیک مصرف نماید .

شما عزیزان در لینک های ذیل مطالب بیشتری را می توانید مطالعه نمایید

سرطان سینه

درمان سرطان سینه

بازسازی سینه پس از سرطان سینه