آرشیو روزانه: مارس 1, 2018

سرطان پستان التهابی

سرطان سینه التهابی

سرطان سینه التهابی یکی از نادرترین انواع سرطان می باشد که متاسفانه رشد این بیماری بسیار سریع است و سریعا شخص را از پا در می آورد ، در اصطلاح انگلیسی به این سرطان IBC می گویند .

سرطان سینه التهابی

این نوع سرطان متاسفانه در سینه ها توده ای ایجاد نمی کند ، متاسفانه این سرطان را ماموگرافی ها و آزمایش های عادی نمی توانند تشخیص دهند ، این بیماری معمولا زمانی که پیشرفت کرده است ، تشخیص داده می شود زیرا این بیماری خیلی سریع در بدن توسعه پیدا می کند .

علت سرطان سینه التهابی در زنان

دراین سرطان سلولهای عروق لنفاوی سریعا مسدود می گردد به همین علت مایع لنف داخل سینه جابه جا نمی شود .

ورم سینه به دلیل متوقف شدن جریان مایع لنف در پستان رخ می دهد ، این سرطان علائمی مانند عفونت سینه دارد ، در سطح سینه گودال های بسیار ریزی به وجود می آید .

علائم سرطان سینه التهابی

• ورم سینه
  • خارش سینه
  • درد سینه
  • حساس شدن سینه
  • تغییر نوک سینه

در برخی از مواقع سینه به جای اینکه به سمت داخل فرو رود به سمت بیرون می آید که در علم پزشکی به این امر عارضه نوک پستان درونی می گویند .

از عوارض این روش می توان به ضخیم شدن پستان ها و حفره دار شدن آن اشاره کرد .

در برخی از مواقع سینه کبود نیز می شود ، و از نواحی زیر بغل با ورم همراه است .

چندین توده در سینه ایجاد می شود .

تشخیص سرطان سینه التهابی

اگر بخواهند این سرطان سینه را تشخیص دهند با تکه برداری یا بیوپسی انجام شود ، در این مواقع پزشک برای تشخیص از بخش های پوست و بافت سینه نمونه برمی دارد .

اگر این بیماری به موقع تشخیص داده شود ، بسیار نقش مهمی در درمان سرطان سینه دارد .

معمولا این بیماری به دلیل اینکه علائم خاصی ندارد بسیار دیر این بیمار تشخیص داده می شود .

درمان سرطان سینه التهابی

با داروهای ضد سرطان درمان سرطان سینه تشخیص داده می شود ، زیرا مصرف این داروها سبب کوچک شدن بافت سرطان می گردد .

جراح سینه برای اینکه بتواند به طور دقیق داروها را تجویز نماید نیازمند این است که آزمایش های خاصی از طریق بیوپسی انجام شود ، تا موارد ذیل مشخص گردد:

وضعیت گیرنده استروژن و پروژسترون

وضعیت گیرنده ی HER_2

و…

با تعیین شدن این موارد می توان داروها و راه درمان سرطان سینه را تشخیص داد .

چگونه با سرطان سینه التهابی کنار بیاییم؟

سرطان سینه التهابی بیماری بسیار جدی است. اما جای امیدواری وجود دارد چرا که درمان‌ها در حال پیشرفت هستند.

با متخصص زنان درباره‌ی آزمایش ژنتیکی سرطان سینه صحبت کنید. این آزمایش نشان می‌دهد اعضای دیگر خانواده تا چه حد در معرض ابتلا به این بیماری قرار دارند.

برخی از خدمات احمد رضا نصیری

شما عزیزان جهت مشاهده نمونه کارها می توانید به شبکه های اجتماعی ما نیز مراجعه نمایید