کیست پستان در زنان

کیست های پستان

کیست های پستان معمولا در سینه های بانوان جوان و در دوران بارداری ایجاد می شوند ، معمولا کیست های پستان متعدد هستند که دارای اندازه های متفاوت و مختلفی هستند ، دکتر احمدرضا نصیری جراح سینه بیان می کنند که بانوانی که کیست پستان دارند نباید نگران باشند ، معمولا نیاز به اقدام خاصی برای کیست های پستان نیست ، درمان کیست پستان مربوط به درمان سرطان سینه نمی باشد .

درمان کیست پستان

معمولا درمان های برای کیست پستان در نظر می گیرد جهت کنترل درد می باشد. طبق آماری که منتشر شده است بالای ۹۹ درصد کیست های پستان خوش خیم می باشند که نیاز به اقدام درمانی ، بیوپسی و جراحی ندارد .

کیست پستان در زنان

دکتر احمدرضا نصیری بیان می کنند که اگر کیست بزرگ تر باشد از نظر تعبیر عملی می توان توصیف کرد که ضایعه ای با جدار نازک که در درون آن مایع وجود دارد ،این ضایعه نیاز به آسپریشن مایع دارد .

به عنوان مثال کیست سه سانتی متری را با سوزن مایع آن را آسپریشن می کنند ، سپس مایع را جهت تست به پاتولوژی ارسال می کنند .

در صورتی که مایع درون کیست خونی باشد و یا بعد از دو یا سه بار آسپریشن مجدد کیست ایجاد شود ، جراح اجازه این امر را دارد با احتمال بیماری خطرناک از بدن بیمار خارج نماید .

که اکثر کیست ها خوش خیم می باشند ، تعداد و اندازه کیست ها جراح سینه را نگران نمی کند .

نشانه های کیست سینه

درد سینه که با تورم همراه باشد شایع ترین علامت فیبروکیستیک است ، که در برخی از موارد شخص دردی را احساس نمی کند بلکه پس از مراجعه به پزشک و معاینه متوجه کیست پستان در آنها می شوند.

در برخی از اشخاص درد به حدی می باشد که پزشک برای کاهش درد دارو تجویز می نماید.

درد فیبروکیستیک با استرس و اضطراب  بیشتر می شود ، یکی دیگر از فاکتورهای تشدید درد فیبروکیستیک رژیم غذایی است .

دکتر نصیری جراح سینه  بیان می کنند که در درمان فیبروکیستیک قدم اول اطمینان از بیماری است ، این عارضه عادی می باشد و به آسانی قابل درمان است .

درمان کیست سینه و درمان سرطان سینه را دکتر نصیری با روش های روز دنیا انجام می دهند ، شما عزیزان می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر به صفحات اجتماعی ایشان مراجعه نمایید .

برخی از خدمات احمد رضا نصیری

شما عزیزان جهت مشاهده نمونه کارها می توانید به شبکه های اجتماعی ما نیز مراجعه نمایید

دوازده + 1 =