پروتز سینه چه عوارضی دارد ؟

آیا پروتز سینه خطرناک است ؟ آیا منجر به سرطان سینه می شود ؟ بعد از پروتز ممکن است عفونت ایجاد شود ؟ علت سفت شدن پروتز بعد از جراحی چیست؟ در ادامه به طور مفصل به آن می پردازیم .

علت شیوع پروتز سینه در سالهای اخیر

مهم ترین علت استقبال افراد از جراحی زیبایی سینه کاهش بافت های بدن بخصوص بافت چربی است که به علت ژنتیک ، ورزش ، بیماری ایجاد می شود . حتی جالب است بدایند به مرور زمان بافت های استخوانی نیز دچار کاهش سایز می شود . با برگرداندن حجم از دست رفته می توان زیبایی و جوانی را به فرد بازگرداند . همچنین پیشرفت هایی که در زمینه جراحی زیبایی صورت گرفته میزان عوارض و اسکار ناشی از عمل را به حداقل رسانده است.

عکس-عوارض-پروتز-سینه

عوارض پروتز سینه

عفونت بعد از پروتز سینه

احتمال ایجاد عفونت بعد از پروتز سینه بین نه تا هفت دهم گزارش شده است . در صورتی که علائمی به شرح ذیل داشتید حتما به جراح خود اطلاع دهید :

• احساس درد شدید
  • تورم و قرمز شدن پوست سینه
  • تب

البته مهم است بین سلولیت و عفونت افتراق داده شود . در صورتی که سلولیت باشد دارویی خوراکی و آنتی بیوتیک تجویز می شود و زخم کنترل می شود ولی در مواردی که عفونت ها عمقی و شدید باشد نیاز به خارج کردن پروتز با جراحی می باشد . بعد از یک دوره تاخیری عمل مجدد انجام می شود و بسیاری از پزشکان اتفاق نظر دارند که مدت زمان جراحی دوم سه ماه باشد .

برای مشاوره و تعیین وقت قبلی  با دکتر احمدرضا نصیری فلوشیپ جراحی سرطان پستان  شماره تماس : ۲۶۶۵۵۸۴۳ تماس بگیرد . یا به آدرس پیج اینستاگرام دکتر احمدرضا نصیری مراجعه کنید .

علت جا به جا شدن پروتز سینه بعد از جراحی

یکی از مسائلی که ممکن است برای افراد بعد از جراحی پیش آید جابه جایی پروتز است . علت آن انتخاب نامناسب سایز پروتز سینه است . فردی که بافت ضعیفی در سینه دارد نباید پروتزی انتخاب کند که بزرگتر از حدی که که بافت سینه نمی تواند آن را تحمل کند . علت دیگر جا به جایی پروتز ممکن است به دلیل آزاد کردن بیش از حد بافت در حین عمل می باشد . در این موارد نیاز به عمل مجدد می باشد . وقتی جا به جایی پروتز به سمت داخل باشد ، امکان چسبیدن پروتز به هم وجود دارد که به این عارضه سیمماستیا می گویند . برای رفع این مشکل عمل مجدد نیاز می باشد که معمولا سخت و پیچیده است .

آیا پروتز سینه منجر به سرطان می شود ؟

از گذشته تاکنون مطالعاتی بر روی ساختار پروتز و واکنش های بدن در برابرآن انجام شده است تا عوارض آن کنترل شود . واکنش هایی از قبیل چسبندگی ، عفونت که امروزه با جنس های مرغوب پروتز کاهش یافته است . در تحقیقاتی که انجام شده احتمال سرطان یا بیماری خاصی بعد از پروتز گزارش نشده است . تنها نوعی بیماری هم بندی در عروق دارای پروتز سینه کمی بیشتر بوده است که در بررسی های بیشتر مشخص شد که این بیماری نیز با پروتز سینه افزایش نمی یابد .

صحبت های دکتر احمدرضا نصیری فوشیپ جراحی سرطان پستان در درباره شایع ترین مسائل پروتز سینه بشنوید:

نتیجه :

عوارض پروتزسینه به نحوه جراحی توسط جراح بستگی دارد . زیرا اگر سایز پروتز متناسب با بافت سینه انتخاب شود و در محل مناسب قرار گیرد عوارضی برای فرد به همراه ندارد . بنابراین حتما در انتخاب جراح خود دقت کنید و درباره تجارب و تخصص او تحقیق کنید .

1 × یک =