علت عفونت پروتز سینه چیست ؟

آیا پروتز سینه عوارض دارد ؟ آیا عوارض آن خطرناک است ؟ در این صورت چه باید کرد ؟ با ما در ادامه همراه باشید تا به این موضوع بپردازیم.

مشاوره قبل از انجام پروتز سینه

توصیه می شود قبل از انجام پروتز سینه مشاوره ای با جراح خود داشته باشید . در این مشاوره انتظارات خود را از جراحی بیان کنید . سایز مورد نظر خود را به جراح خود بگویید. جراح نیز اطلاعاتی درباره نحوه جراحی و عوارض احتمالی آن بیان می کند . نحوه برش و انتخاب سایز مناسب پروتز با توجه به عضلات سینه را به بیمار توضیح می دهد. بیمار در صورتی که قصد بارداری و شیردهی بعد از عمل را دارد باید حتما پزشک خود را در میان بگذارد . زیرا در این صورت جراح برش را در زیر عضلات سینه ایجاد می کند .

عکس عفونت پروتز سینه

پروتز سینه دائمی

پروتز های معمول معمولا ۱۰ تا ۱۵ سال عمر دارند و بعد از این زمان نیاز به تعویض مجدد  دارند. پروتز هایی از نوع سیلکیونی دائمی هستند و در صورتی که تعویض پروتز داشته اید می توانید بعد از بهبود اسکار ( حدود ۴ تا ۶ هفته ) برای جراحی اقدام کنید .

برای مشاوره و تعیین وقت قبلی  با دکتر احمدرضا نصیری فلوشیپ جراحی سرطان سینه  شماره تماس : ۲۶۶۵۵۸۴۳ تماس بگیرد . یا به آدرس پیج اینستاگرام دکتر احمدرضا نصیری مراجعه کنید .

عوارض بعد از پروتز سینه

1. عفونت بعد از پروتز سینه

میزان عفونت بعد از پروتز سینه ۴% تا ۱% گزارش شده است . بیمار با علائمی مانند درد ، تورم ، قرمزی و تب بعد از پروتز به پزشک خود مراجعه می کند. مهم است که جراح بین سلولیت و عفونت عمقی افتراق قائل شود . در مواردی که سلولیت تشخیص داده شود با داروهای آنتی بیوتیک و مراقبت از زخم کنترل می شود. ولی در مواردی که عفونت تشخیص داده شود نیاز به برداشتن پروتز با جراحی می باشد . جراحی مجدد با یک دوره تاخیری انجام می شود. فاصله بین جراحی اول و جراحی مجدد باید حداقل سه ماه فاصله باشد .

1. درد بعد از پروتز سینه

یکی از نگرانی های بیماران احساس درد شدید بعد از جراحی است . درد بعد از هر جراحی به دلیل ایجاد برش ها طبیعی است . میزان درد به مقدار بریده شدن ماهیچه های سینه و آستانه درد افراد بستگی دارد . این درد تا ۵ روز بعد از جراحی وجود دارد که با مصرف داروهای مسکن بهبود پیدا می کند.

1. تورم بعد از پروتز سینه

یکی از دیگر عوارضی که ممکن است بعد از جراحی ایجاد شود ، تورم محل جراحی می باشد که معمولا ۲ الی ۳ هفته بعد از جراحی ادامه دارد که جای نگرانی نیست و به تدریج برطرف می شود.

1. مصنوعی بودن حالت سینه

یکی از شایع ترین مسائلی که بیماران بعد از جراحی بیان می کنند اینست که حالت سینه آنها مصنوعی است یعنی سینه خیلی بالاتر از حد طبیعی قرار گرفته . این مسئله نیز طبیعی است و جای نگرانی نیست.

14 + شش =