علائم سرطان پستان چیست؟

علائم سرطان پستان

افراد مختلف علائم مختلفی از سرطان پستان دارند. حتی ممکن است بعضی از افراد به هیچ وجه علائم و علائمی ندارند.اگر علائمی برای شما نگرانی ایجاد کرده ، حتماً سریعاً به پزشک مراجعه کنید.

بسیاری از شرایط می تواند باعث ایجاد توده های پستان از جمله سرطان شود. اما بیشتر توده های پستان ناشی از سایر شرایط پزشکی است. دو علت عمده توده های پستان بیماری فیبروکیستیک پستان و کیست است. وضعیت فیبروکیستیک باعث ایجاد تغییرات غیر سرطانی در پستان می شود که می تواند آنها را برآمدگی ، لطیف و درد ایجاد کند. کیست ها کیسه های پر از مایعات هستند که می توانند در پستان ایجاد شوند.

علائم سرطان پستان

شاید شناخته شده ترین نشانه سرطان سینه یک توده در بافت پستان باشد. در حالی که بسیاری از خانمها پس از یافتن توده به پزشک مراجعه می کنند ، هر زن نیز باید از تغییرات دیگر در پستان یا نوک پستان آگاه باشد.

با انواع مختلف سرطان پستان علائم مرتبط با آن همراه است. به عنوان مثال ، کارسینوم داکتال تهاجمی ، که در مجاری شیر ایجاد می شود ، ممکن است باعث ایجاد توده متمایز پستان شود که احساس می کنید. سرطان لوبولار تهاجمی ، که در غددهای تولید کننده شیر تشکیل می شود ، ممکن است باعث ضخیم شدن در پستان شود.

علائم هشدار دهنده اولیه سرطان پستان

علائم تومورهای پستان در افراد مختلف متفاوت است. برخی از علائم هشدار دهنده اولیه سرطان پستان عبارتند از:

•     تغییرات پوستی مانند تورم ، قرمزی یا سایر تفاوتهای قابل مشاهده در یک یا هر دو سینه وجود دارد
  •     توده در پستان یا زیر بغل
  •     ضخیم شدن یا متورم بخشی از پستان.
  •     تحریک یا کمرنگ شدن پوست پستان.
  •     قرمزی یا پوستی پوسته پوسته شدن در ناحیه پستان یا پستان.
  •     درد در ناحیه پستان.
  •     ترشح نوک پستان به غیر از شیر مادر ، از جمله خون.
  •     هرگونه تغییر در اندازه یا شکل پستان.
  •     درد در هر ناحیه از پستان.
  •     افزایش اندازه یا تغییر شکل پستان (ها)
  •     تغییر در ظاهر یک یا هر دو نوک سینه
  •     ترشح نوک پستان به غیر از شیر مادر
  •     درد عمومی در هر قسمت از پستان
  •     توده ها یا گره هایی که در داخل یا داخل پستان احساس می شوند
  • علائم اختصاصی تر برای سرطان تهاجمی پستان عبارتند از:
  • سینه های تحریک شده یا خارش دار
  •     تغییر رنگ سینه
  •     افزایش اندازه یا شکل پستان (طی مدت زمانی کوتاه)
  •     تغییر در تماس (ممکن است احساس سخت ، لطف و گرمی داشته باشد)
  •     توده یا ضخیم شدن سینه
  •     قرمزی یا گود شدن پوست پستان (مانند پوست نارنجی)

یادآوری این نکته حائز اهمیت است که سایر شرایط خوش خیم ممکن است باعث ایجاد این تغییرات شود. به عنوان مثال ، تغییر در بافت پوست روی پستان ممکن است در اثر پوستی مانند اگزما ایجاد شود و گره های لنفاوی متورم ممکن است در اثر عفونت در پستان یا بیماری غیر مرتبط با آن ایجاد شود. مراجعه به پزشک برای ارزیابی به شما کمک می کند تا تعیین کنید که آیا چیزی که متوجه شده اید باعث نگرانی شما شده است یا خیر.

علائم سرطان پستان تهاجمی

علائم تهاجمی سرطان پستان ممکن است شامل موارد زیر باشد:

•     توده در پستان
  •     تورم تمام یا بخشی از پستان ، حتی اگر هیچ توده ای احساس نشود
  •     سوزش یا کمرنگی پوست
  •     درد پستان یا نوک پستان
  •     انقباض نوک سینه (چرخش به سمت داخل)
  •     پوست نوک پستان یا پستان قرمز ، پوسته پوسته یا ضخیم به نظر می رسد
  •     ترشح نوک پستان
  •     توده یا تورم در غدد لنفاوی زیر بغل

برای مشاوره و تعیین وقت قبلی با دکتر احمدرضا نصیری فلوشیپ جراحی سرطان سینه شماره تماس : ۲۶۶۵۵۸۴۳ تماس بگیرد . یا به آدرس پیج اینستاگرام دکتر احمدرضا نصیری مراجعه کنید .

علائم سرطان داکتال

سرطان داکتال درجا هیچ علامتی ایجاد نمی کند. به ندرت ممکن است یک زن توده سینه را احساس کند یا ترشح نوک سینه داشته باشد. با این حال ، بیشتر موارد با ماموگرافی تشخیص داده می شود.

علائم سرطان پستان التهابی

بر خلاف سایر سرطان های پستان ، سرطان التهابی پستان به ندرت باعث ایجاد توده های پستان می شود و ممکن است در ماموگرافی ظاهر نشود. علائم التهابی سرطان پستان شامل موارد زیر است:

•     قرمزی در سینه که متورم بوده و خارش ایجاد می کند .
  •     سطح پستان ممکن است ظاهری فرسوده یا سوراخ دار ، شبیه به پوست پرتقال داشته باشد .
  •     سنگینی ، سوزش یا درد در یک سینه
  •     یکی از پستان ها به وضوح بزرگتر از دیگری است
  •     نوک سینه معکوس (رو به داخل)
  •     هیچ توده ای با خودآزمایی پستان احساس نمی شود
  •     گره های لنفاوی متورم در زیر بازو و / یا بالاتر از قلبی

بر خلاف سایر سرطان های پستان ، سرطان التهابی پستان معمولاً باعث ایجاد توده مشخص در پستان نمی شود. بنابراین ، خودآزمایی پستان ، معاینه بالینی پستان یا حتی ماموگرافی ممکن است سرطان التهابی پستان را تشخیص ندهد. سونوگرافی همچنین ممکن است سرطان التهابی پستان را از دست بدهد. با این وجود ، تغییرات سطح پستان ناشی از سرطان التهابی پستان با چشم غیر مسلح قابل مشاهده است.

علائم سرطان التهابی پستان می تواند به سرعت رشد کند و بیماری می تواند به سرعت پیشرفت کند. هرگونه تغییر ناگهانی در بافت یا ظاهر پستان باید فوراً به پزشک اطلاع داده شود.

برای خانمهایی که در دوران بارداری یا شیردهی قرار دارند ، قرمزی ، تورم ، خارش و درد اغلب علائم عفونت پستان مانند ورم پستان است که با آنتی بیوتیک قابل درمان است. اگر شما باردار یا شیرده نیستید و این علائم را ایجاد کرده اید ، پزشک باید از نظر التهاب سرطان پستان آزمایش کند.

علائم سرطان پستان متاستاتیک

علائم متاستاتیک سرطان پستان به بخشی از بدن که سرطان در آن گسترش یافته و مرحله آن بستگی دارد. بعضی اوقات ، بیماری متاستاتیک ممکن است علامتی نداشته باشد.

اگر دیواره سینه یا سینه آسیب دیده باشد ، علائم آن ممکن است شامل درد ، ترشح نوک پستان یا توده یا ضخیم شدن در پستان یا زیر بغل باشد.

در صورت آسیب دیدگی استخوان ها ، علائم ممکن است شامل درد ، شکستگی ، یبوست یا کاهش هوشیاری به دلیل سطح بالای کلسیم باشد.

اگر تومورها در ریه ها ایجاد شوند ، علائم ممکن است شامل تنگی نفس یا مشکل در تنفس ، سرفه ، درد دیواره قفسه سینه یا خستگی شدید باشد.

در صورت ابتلا به کبد ، علائم ممکن است شامل حالت تهوع ، خستگی شدید ، افزایش سطح شکم شکم ، تورم پاها و دست ها به دلیل جمع آوری مایعات و زردی یا خارش پوست باشد.

اگر سرطان پستان به مغز یا نخاع گسترش یابد و تومورهایی ایجاد کند ، علائم آن ممکن است شامل درد ، سردرگمی ، از بین رفتن حافظه ، سردرد ، تاری دید یا مضاعف ، مشکل در گفتار ، مشکل در حرکات یا تشنج باشد.

سایر مطالب

جراحی پروتز سینه