علائم سرطان سینه

برخی از بیماری ها برای مدتی در بدن نهفته و بدون علامت می باشند و دارای علایمی نمی باشند که بتوان به شکل واضح تشخیص داد که شخص به بیماری مبتلا شده است یا خیر. برخی دیگر از بیماری ها با علائمی همراه هستند که با بررسی علائم و بررسی علت های آن می توان بیماری را به موقع تشخیص داد و از بروز عوارض جدی پیشگیری کرد.

از جمله بیماری های که بدون علامت می باشند می توان به چربی خون و افزایش قند اشاره کرد، هر دو این بیماری بدون هیچ علامتی شروع به تخریب ارگان های بدن و عروق قلبی می کنند، خوشبختانه بیماری سرطان سینه با علائمی همراه است که می توان با توجه به این بیماری ها از پیشرفت بیماری پیشگیری کرد.

علائم-سرطان-سینه

از جمله چکاپ های مهمی که بانوان باید انجام دهند و حائز اهمیت است که سالیانه این چکاپ انجام شود تست سرطان پستان می باشد.

بانوان در منزل می توانند با معاینه کامل سینه های خود در پایان عادت ماهانه به تشخیص زودرس سرطان پستان کمک کرده و در صورتی که به این بیماری مبتلا باشند سریعتر راه های درمان سرطان پستان برای آنها انجام شود.

در دو مرحله می توان این خود آزمایی ساده را انجام داد:

در قدم اول باید سینه ها از نظر ظاهر بررسی شوند که علایم سرطان سینه را به شکل کامل در مقاله درمان سرطان سینه بیان کرده ایم. بانوان باید در جلوی آینه با لمس کردن و دیدن هر گونه علامت غیرعادی، علامت های نظیر فرورفتگی نوک پستان ، فرورفتگی پوست و یا پوسته پوسته شدن نوک پستان و…مشکوک و به پزشک فوق تخصص سینه مراجعه کنند تا مراحل درمان در صورت مبتلا بودن شخص به بیماری انجام شود.

روش دیگر معاینه سینه ها

شخص باید به پشت بخوابد، سپس دست ها را زیر سر قرار دهد، با انجام این کار وضعیت بافت پستان روی قفسه سینه گسترده می گردد، با لمس کردن سینه می توان در صورتی که توده در سینه ها وجود داشته باشد به راحتی آن را تشخیص داد.

معاینه پستان توسط پزشک

در معاینه پستان توسط پزشک ابتدا ظاهر پستان ها مورد بررسی قرار می گیرد، در این مرحله شخص در حالت عادی قرار دارد.

پس از این مرحله پزشک از بیمار می خواهد که دست ها را به سمت بالا ببرد. یک حالت دیگر که پزشک در معاینه پستان ها که از بیمار می خواهد در آن حالت قرار گیرد، قرار دادن دست ها به طرفین می باشد، با بررسی این حالت ها پزشک می تواند پستان ها را بررسی نماید.

در انتها پزشک از شخص می خواهد که بر روی تخت دراز بکشد و دست ها را زیر سر بگذارد تا به شکل کامل پستان ها مورد بررسی قرار گیرد.

دکتر نصیری در زمانی که معاینه از سینه ها را انجام می دهد، متوجه وجود توده در پستان ها شد، تمرکز بیشتری بر روی معاینه ها انجام می دهد و بخش های غدد لنفاوی و زیر بغل را نیز مورد معاینه قرار می دهد.

یکی از سوالات متداولی که از دکتر احمد رضا نصیری بیان می شود در خصوص علائم سرطان سینه است که در ذیل به بیان علائم سرطان سینه پرداخته می شود.

علائم سرطان سینه

• ترشح از نوک پستان