علائم سرطان سینه در زنان

با رشد روز افزون سرطان سینه در بین  بانوان ، بهترین روش برای کنترل و پیشگیری از سرطان سینه ، شناخت علائم آن می باشد . با وجود آماد بدست آمده که از هر ۸ زن حداقل یک نفر به بیماری سرطان سینه مبتلا می شود بهتر است با علائم سرطان سینه در زنان آشنا شوید .

سرطان سینه

برخلاف تصورات افراد که بیشتر مبتلایان به سرطان سینه به دلیل مشکلات ارثی به این بیماری مبتلا هستند باید توجه داشت که بالای ۸۵ درصد از مبتلایان به دلایلی غیر از سابقه خانوادگی دچار این بیماری شده اند .

این بیماری اصولا دارای علائم مشخصی می باشد ولی تشخیص قطعی آن تنها توسط یک پزشک متخصص صورت می گیرد .

• وجود توده در سینه و یا زیر بغل
  • افزایش ضخامت پوست در سینه
  • فرورفتگی نوک سینه
  • تغییر شکل و اندازه سینه
  • خارج شدن مایع شفاف از سینه
  • تغییر رنگ سینه ها
  • وجود برآمدگی های غیر طبیعی در سینه

بهتر از با مشاهده هر یک از علائم ذکر شده به یک پزشک مجرب و ماهر مراجعه کرده تا با بررسی های دقیق به تشخیص بیماری شما بپردازد .

علل ایجاد سرطان سینه

علل این بیماری به طور کلی هنوز مشخص نشده اما برخی از موارد ممکن است تاثیر گذار باشد . از جمله :

افزایش  سن

با افزایش سن خطر ابتلا به این بیماری بسیار افزایش می یابد .

ژنتیک

یکی از دلایل شایع در ابتلا به سرطان سینه می توان مشکلات ارثی باشد ، به طوریکه یکی از افراد نزدیک خانواده شما به این بیماری مبتلا باشد ، احتمال ابتلا در شما افزایش می یابد .

سابقه سرطان سینه

افرادی که قبلا به این بیماری مبتلا شده اند نیز بیشتر از سایر افراد در معرض سرطان سینه قرار دارند .

بافت پستان متراکم

احتمال ابتلا به سرطان سینه در بانوانی که بافت سینه آن ها متراکم است ، بیشتر می باشد .

وزن بدن

افزایش وزن به ویژه بعد از یائسگی احتمال ابتلا به سرطان سینه را بالا می برد .و

مصرف الکل

یکی از موارد تاثیر گذار در ابتلا به سرطان سینه ، مصرف الکل می باشد . طبق تحقیقات صورت گرفته ، زنانی که روزانه بالای ۳ نوشیدنی مصرف می کنند یک و نیم برابر بیشتر ازسایر بانوان به سرطان سینه مبتلا می شوند .

قرار گرفتن در معرض تابش اشعه

تاپس پرتو ممکن است باعث افزایش ابتلا به سرطان سینه شود .

هورمون درمانی

مصرف دارو های هورمونی مانند قرص ضد بارداری خطر ابتلا به سرطان سینه را افزایش می دهد .

تاثیر آلودگی هوا در سرطان سینه

طبق تحقیقاتی که به تازگی انجام شده آلودگی هوا ممکن است باعث تراکم در بافت سینه شود .

جهت دریافت مشاوره از دکتر احمدرضا نصیری با شماره ه ۲۲۵۵۹۰۲۴ تماس حاصل نمایید .