عفونت پستان و بیماریهای التهابی

عفونت پستان را در این بخش توضیح می دهیم ، در ابتدا باید بیان کنیم که عفونت پستان معمولا در زنان شیرده شایع است ، بنابراین زنان باید در زمان شیردهی تا درمان عفونت این کار را به تاخیر بیاندازند تا نوزاد به بیماری مبتلا نشود ، زمانی که عفونت پستان رخ می دهد بافت چربی سینه ها تحت تاثیر قرار می گیرد و شخص با علائم توده ، تورم و درد در سینه ها روبرو می شود ، عفونت پستان معمولا با انسداد مجاری شیر و یا ناشی از تغذیه با شیرمادر می باشند ، در موارد بسیار نادری با سرطان پستان همراه می باشد .

عفونت پستان

عفونت باکتریال

باکتری استافیلوکوکوس بیشترین علت عفونت پستان می باشد ، پس از این باکتری ، باکتری استرپتوکوکوس آگالاکتیه شایعترین علت ایجاد شدن عفونت پستان می باشد .

در برخی از مواقع برگشت شیر به بالا به دلیل مسدود شدن مجرای شیر ممکن است ، سبب عفونت پستان گردد .

عفونت های قارچی

عفونت قارچی به دلیل قارچ های درون دهان نوزاد ایجاد می شوند و در اطراف هاله پستان به شکل آبسه ایجاد می گردد ، بسته به تشخیص پزشک ممکن است برای درمان این عفونت از داروی ضد قارچ استفاده گردد ، اما در برخی از مواقع ممکن است از ماستکتومی پارشیل یا درناژ آبسه جهت درمان عفونت قارچی استفاده شود .

علائم عفونت پستان

• خارش
  • توده دردناک در پستانپ
  • خارش
  • حساسیت به لمس
  • بزرگی نسبی یکی از پستان ها
  • تورم غیرطبیعی
  • تب و لرز
  • قرمزی پوست در جای تورم
  • ترشح چرکی از نوک پستان
  • پوست پرتقالی شدن
  • گرمای غیرعادی در پستان ها
  • درد غیرطبیعی در پستان

تشخیص عفونت در پستان

برای تشخیص عفونت در پستان معاینه بالینی بسیار کمک کننده است ، معمولا اگر شخص با آبسه روبرو شود نیاز است که تخلیه انجام شود .

برخی از خدمات احمد رضا نصیری

شما عزیزان جهت مشاهده نمونه کارها می توانید به شبکه های اجتماعی ما نیز مراجعه نمایید

سه × یک =