جراحی سرطان سینه

برای جراحی سرطان سینه معمولاً  به دو روش درمان موضعی و درمان عمومی اقدام می کنند در درمان موضعی مانند رادیوتراپی و درمان عمومی مانند شیمی درمانی می باشد.

متاسفانه جراحی سرطان سینه یکی از شایع ترین سرطان ها است که امروزه میان خانم ها رواج پیدا کرده است این نوع جراحی در یک مرکز جراحی پیشرفته یا بیمارستان انجام می شود.

گام نخست در جراحی سرطان سینه

یکی از اقدامات اولیه که در جراحی سینه انجام می شود برداشت تومور به همراه بافت اطراف است. در گذشته افرادی که به سرطان سینه مبتلا می شدند پزشکان کل سینه بیمار را بر می داشتند ولی امروزه از روش های مختلفی استفاده می شود که عبارتست از :

• در جراحی تمام نسج پستان با غده های لنفاوی زیر بغل و بافت های مجاور پستان به طور کامل برداشته می شود .
  • در جراحی تمام نسج پستان با غده های لنفاوی زیر بغل برداشته می شود.
  • در جراحی تمام نسج پستان برداشته می شود.
  • در جراحی یک چهارم نسج پستان و مقداری از سینه برداشته می شود.

پزشک با توجه به عوامل مختلف، اقدام به جراحی هریک از موارد فوق می کند.

اقدامات بعد از جراحی سینه

• داروهای تجویز شده پزشک را تا آخر مصرف کنید.
  • انجام دادن حرکات ورزشی به آرامی هرچند با درد همراه باشد بهتر است صورت بگیرد.
  • گرفتن فشار خون و یا هر تزریق دیگری که باعث فشار به عضلات دست می شود ممنوعیت دارد.

عوارض  کوتاه مدت و بلند مدت در جراحی سینه

• امکان دارد بعد از جراحی سینه به عفونت زخم دچار شوید که به صورت کوتاه مدت می باشد .
  • اجتماع خون در قسمتی که جراحی در آن صورت گرفته است که به صورت کوتاه مدت می باشد .
  • در محل جراحی امکان تجمع مایع شفاف وجود دارد که به صورت کوتاه مدت می باشد .
  • به علت جراحی سینه و آسیبی که امکان دارد به اعصاب وارد شود بیمار دچار دردهای زیاد می شود و صورت طولانی مدت می باشد.
  • به دلیل برداشت غده های لنفاوی در زیر بغل احتمال دارد تورمی ایجاد شود که تا سال ها باقی بماند .

به طور کلی جراحی سینه یکی از شایع ترین سرطان ها می باشد و بهتر است در انتخاب متخصص دقت لازم را به عمل آورید. یک متخصص جراح سینه باید با تجربه و تبحری که در علم خود دارد به خوبی بیمار را درک کرده و بهترین تشخیص را در نوع بیماری بدهد و قبل از هر گونه جراحی درباره ی نحوه ی جراحی و مراقب های بعد از جراحی بیمار را به طور کامل مطلع کند.

دو × 5 =