انواع سرطان سینه

انواع سرطان سینه را در این بخش قرار می دهیم تا بیشتر با سرطان سینه و انواع سرطان سینه آشنا شوید.

• سرطان مجرایی

طبق آماری که منتشر شده است ، ۸۵ درصد اشخاص به این نوع سرطان دچار می شوند ، سلولهای سرطانی در این نوع سرطان فقط در داخل مجرای سینه رشد می کند ، دکتر احمد رضا نصیری جراح سینه به اشخاص توصیه می کند در صورتی که از نوک سینه آنها ترشح خارج شد و یا توده ای در سینه احساس می کنند ، حتما به پزشک مراجعه نمایند .

انواع سرطان سینه

• سرطان لوبولی

۸ درصد اشخاص به این نوع سرطان مبتلا می شوند ، از علائم این سرطان می توان به تورم ، تغییر ظاهر سینه ، توده در سینه ها و… از علائم این سرطان می باشند  ، با نمونه برداری از بافت سینه می توان سرطان سینه را تشخیص داد .

• سرطان التهابی سینه
    این سرطان سبب ورم و قرمزی سینه می شود ، این سرطان ظاهر سینه را معمولا ملتهب می کند ، توصیه می شود در صورت مشاهده علائم زیر حتما به پزشک مراجعه نمایید
  • پوست سینه به شکل پرتقالی شدن
  • خارش پوست سینه
  • سفت و گرم شدن پوست سینه
  • بزرگ شدن سینه به شکل ناگهانی
  • ورم گره لنفاوی زیر بغل

و…

•  بیماری پاژه نوک سینه

در این نوع بیماری نوک سینه به شکل خارش دار و قرمز می شود ، این بیماری گاها با جوش سینه اشتباه می گیرند ، این بیماری گاهی سبب زخم نوک سینه می شود و ممکن است علائم بیماری شبیه اگزما باشد .

اگر درد سینه دارید

سرطان سینه در مراحل اولیه ممکن است ، هیچ گونه دردی شخص نداشته باشد ، با انجام آزمایشات مرتب و منظم سینه و با ماموگرافی می توان تغییرات سینه را متوجه شد و در صورت سرطانی بودن سریعتر جهت درمان اقدام نمایید ، معاینه پستان ها هر ما باید توسط شخص انجام شود .

بیست − چهارده =