انواع سرطان سینه در زنان

سرطان پستان یک بیماری نیست. انواع مختلفی از انواع بیماری وجود دارد که به عنوان سرطان پستان نامیده می شوند. به همین دلیل است که درمان شما برای سرطان سینه شما ممکن است کاملا متفاوت با درمان دیگر زنان باشد. سالانه از هر ۸ زن یک نفر به سرطان سینه مبتلا می شود . با شناسایی نوع سرطان و علل ایجاد آن می توان بهترین روش درمان سرطان سینه  را انتخاب نمود . در ادامه انواع سرطان سینه در زنان به طور مختصر شرح داده می شود .

سرطان سینه

توجه داشته باشید انتخاب جراح سینه در رودند درمان سرطان پستان بسیار موثر می باشد .

انواع سرطان سینه

سرطان سینه غیر تهاجمی

سرطان سینه غیر تهاجمی، سرطانهایی است که در مجاری شیر یا لوبول در پستان قرار دارند. آنها به بافت نرمال سینه رشد نمی کنند و یا تهاجمی نمی کنند. سرطان های غیر تهاجمی کارسینوم نامیده می شوند و گاهی اوقات به عنوان پیش از سرطان شناخته می شوند.

کارسینوم داکتال در محل

سرطان داکتال در محل (DCIS) شایع ترین نوع سرطان پستان غیر تهاجمی است. آن را در کانال های شیر از پستان شروع می شود و غیر تهاجمی است، زیرا آن را به هر گونه بافت پستان اطراف گسترش نمی یابد. DCIS تهدید کننده زندگی نیست، اما داشتن DCIS می تواند خطر ابتلا به سرطان سینه تهاجمی را در اوایل زندگی افزایش دهد.

کارسینوم لوبولار در محل

کارسینوم لوبولار در محل (LCIS) سرطان سینه غیر تهاجمی است که در لوبول ها (غدد تولید شیر در انتهای مجاری سینه) رشد می کند. این غیر تهاجمی است زیرا به هیچ گونه بافت پستان اطراف گسترش پیدا نکرده است. LCIS ​​تهدید کننده زندگی نیست، اما داشتن LCIS می تواند خطر ابتلا به سرطان سینه تهاجمی را بعدا در زندگی افزایش دهد.

سرطان سینه اولیه

سرطان سینه اولیه سرطان است که درون پستان قرار دارد. این ممکن است به غدد لنفاوی در پستان یا زیر بغل گسترش یابد.

بیماری نوک پستان

بیماری نوک پستان یا Paget یک نوع نادر از سرطان مهاجم پستان است که در آن سلول های سرطانی در نوک پستان یا آرئول (منطقه اطراف نوک پستان) رشد می کنند. نوک پستان و آئولولا اغلب دچار ضخیم، قرمز، خارش و تحریک می شوند.

سرطان پستان التهابی

سرطان پستان التهابی یک نوع نادر و پرخاشگر از سرطان مهاجم پستان است که روی رگ های خونی در پوست سینه تاثیر می گذارد. این معمولا با پستان قرمز و ملتهب میشود، نه با یک توده.

همانطور که بسیار نادر است، اطلاعات محدودی موجود است. توصیه می کنیم یک کپی از اطلاعات مربوط به سرطان التهاب پستان تولید شده توسط سرطان استرالیا را دانلود یا سفارش دهید. این پنج صفحه کتاب علائم و نشانه های سرطان التهابی پستان را تشریح می کند، چگونه تشخیص داده می شود و گزینه های درمان موجود است.

را های ارتباطی با دکتر احمدرضا نصیری

شماره تماس : ۲۶۶۵۵۸۴۳

پیج اینستاگرام دکتر احمدرضا نصیری

سرطان سینه پیرفته محلی

سرطان پستان پیشرفته محلی یک سرطان مهاجم پستان است که بزرگ است و یا فراتر از پستان به مناطق دیگر نزدیک است. سرطان سینه پیشرفته محلی معمولا ترکیبی از برخی از یا تمام ویژگی های زیر است:

• بزرگتر از ۵ سانتیمتر
  • به سایر بافتهای اطراف پستان مانند پوست، دیواره قفسه سینه یا عضلات گسترش می یابد
  • به طور گسترده ای به گره های لنفاوی گسترش می یابد.

سرطان پستان مثبت گیرنده هورمون است

حدود دو سوم سرطان پستان، مثبت گیرنده هورمون هستند، به این معنی که آنها نیاز به رشد و تکثیر هورمونهای زنانه (استروژن و / یا پروژسترون) دارند. اکثر افراد مبتلا به سرطان پستان هورمون مثبت توصیه هورمون درمانی خواهند بود. این داروهای خوراکی است که روزانه حداقل پنج سال بعد از اتمام سایر درمان های سرطان پستان (جراحی، شیمی درمانی و / یا پرتودرمانی) گرفته می شود.

سایر مقالات

بزرگ کردن سینه